کمپرسور یخچال
کمپرسور یخچال در واقع قلب یخچال می باشد کمپرسور یخچال در واقع یک پمپ ساده است که وظیفه به حرکت در آوردن بخار گرم را به عهده دارد که پمپ آن به وسیله یک موتور الکتریکی که هر دوی آنها با هم درون یک محفظه قرار دارند گردانده می شود، دلیل قرار گرفتن موتور و کمپرسور در یک محفظه بسته جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت به درون آنها می باشد.
در داخل کمپرسور یخچال علاوه بر موتور الکترونیکی، سوپاپ، پیستون و میل لنگ نیز قرار دارد. داخل محفظه کمپرسور یخچال مقداری روغن وجود دارد که جهت روغنکاری پیستون و بقیه قسمتهای متحرک کمپرسور استفاده می گردد.
کمپرسور ها به طور معمول و اغلب دارای سه لوله می باشند:
الف- لوله رفت فشار گاز
ب- لوله برگشت مکش
ج- لوله مخصوص شارژ گاز
با رسیدن برق به موتور الکتریکی کمپرسور یخچال و به دنبال آن راه افتادن رتور، پیستون به وسیله میل لنگ به حرکت در می آید که سبب باز و بسته شدن سوپاپهای مختلف می گردد که باعث به گردش در آمدن گاز خواهد شد. حرکت رفت و برگشت پیستون در داخل سیلندر باعث می شود که گاز را به طور مداوم از لوله برگشت مکیده و با فشار وارد لوله رفت نماید که بدین ترتیب گاز سرماساز به طور دائم در حال حرکت می باشد و عمل سرماسازی صورت می گیرد. جهت جلوگیری از خسارت به کمپرسور یخچال در مدار موتور یک کنترل افزایش جریان استفاده می شود که این کنترل کننده درست همانند یک رله بی متالی می باشد.
ادیاتور خنک کننده کندانسور
گفتیم که گاز فریون در کمپرسور تحت فشار قرار میگیرد و سبب زیاد شدن حرارت گاز می گردد و در صورتی که گرمای گاز متعادل نگردد عمل کرد سرماسازی به خوبی صورت نمیگیرد که جهت تعادل گرمای گاز باید گاز پس از تحت فشار قرار گرفتن و پس از عبور از کمپرسور وارد لوله های مارپیچی شکل گردد زیرا رادیاتور یخچال در معرض و تماس مستقیم با هوا می باشد که در نتیجه کاهش دما و در نتیجه عمل سرماسازی در آن به سهولت و سادگی صورت می گیرد که البته از مقتولهای باریک فلزی جهت پوشش و محافظت آنها در برابر برخورد اجسام با آن استفاده می شود.
محفظه تولید یخ اواپراتور
اغلب محفظه تولید یخ از جنس آلومینیوم می باشد و جلوی این محفظه را توسط دربی مسدود می کنند تا هوا وارد آن نگردد و مواد داخل محفظه منجمد گردند، این محفظه دارای دو لوله مرتبط با سایر اجزا می باشد که لوله ورودی آن بسیار باریک می باشد.
فیلتر درایر
به علت آنکه ممکن است عبور و حرکت گاز از داخل کمپرسور دارای جرم باشد و یا رطوبت بدین منظور پس از عبور از رادیاتور باید این گاز از فیلتر عبور نماید این فیلتر دارای دو لوله ارتباطی با دیگر اجزا می باشد که یک لوله آن دارای سطح مقطع کمتری است و لوله دیگر آن که محل اتصال به خروجی کندانسور می باشد دارای سطح مقطع بزرگتری است که در داخل این لوله شبکه های توری بسیاری ریزی قرار دارد.
لوله مویی کاپیلاری تیوپ
این لوله بین خروجی فیلتر و ورودی محفظه تولید یخ می باشد و بسیار نازک می باشد.
برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09128501943 تماس حاصل نمایید.
گروه تعمیرات یخچال فریزر رانو در مناطق یک، دو، سه در کمترین زمان با اعزام تکنسین های مجرب و دوره دیده در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.